System przywoławczy – skuteczne rozwiązanie w hotelu

Hotelowy system przywoławczy to instalacja, która w najprostszej formie służy do wzywania obsługi hotelowej do pokoju gościa hotelowego. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, co wchodzi w skład tego rozwiązania i czy warto na niego stawiać.

Jak zbudowany jest system przywoławczy?

W skład takiego systemu wchodzą przyciski przywoławcze zlokalizowane w poszczególnych pokojach hotelowych oraz centralka informująca o wezwaniu i lokalizacji pokoju, z którego zostało dokonane. W celu zapobieżenia przypadkowemu wezwaniu obsługi hotelowej, przyciski przywoławcze uzupełniane są często przyciskiem umożliwiającym odwołanie dokonanego wezwania. Tak zbudowana instalacja przywoławcza może być oparta o komunikację analogową lub wykorzystywać protokół IP. Może być także zbudowana w infrastrukturze bezprzewodowej co ułatwia montaż, zmniejsza jego koszty i umożliwia ciągły rozwój systemu bez konieczności prowadzenia brudnych i głośnych remontów. System przywoławczy może być także zintegrowany z dedykowaną bramką GSM w celu przekazywania wezwań na telefony komórkowe pracowników obsługi hotelowej. Pozwala to na sprawniejsze reagowanie na wezwania i zoptymalizowanie pracy pracowników hotelu.

Czy warto postawić na to rozwiązanie?

Opisana powyżej, podstawowa funkcjonalność hotelowych systemów przywoławczych, nie opisuje jednak całokształtu ich możliwości. W rozbudowanych systemach, instalacje przyzywowe mogą być integrowane z automatyką budynkową inteligentnego hotelu by realizować wcześniej zaplanowane scenariusze sterujące oświetleniem, ogrzewaniem, sterownikami okien i wewnętrznymi systemami multimediów. Systemy przywoławcze mogą być także podstawą organizacji funkcji hotelowego Concierge będącego gwarantem luksusu i najwyższego poziomu obsługi gości hotelowych. W modelu tym zakres usług jest praktycznie nieograniczony, od rezerwacji biletów i zamawiania stolików w rekomendowanych przez Concierge’a restauracjach po wyprowadzanie psów i realizację indywidualnych zakupów na życzenie gości. Hotelowy system przywoławczy dostosowany do funkcji Concierge pozwala wtedy na wstępne poinformowanie obsługi hotelowej o zakresie oczekiwań gościa, co gwarantuje skierowanie do niego, właściwego zakresowi usług, pracownika hotelowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *